همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان همایش تغذیه در روزه داری درسالن همایش شبکه بهداشت ودرمان بجستان برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بجستان این کارگاه آموزشی به همت مرکز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقاء سلامت دانشگاه و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان بجستان برگزار شد.

 
  
  
 

 دکتر طباطبایی زاده مدرس این کارگاه با بیان اینکه هرم یا مثلث غذایی یک راهنمای غذایی روزانه برای افراد است ،مهم ترین عامل در حفظ سلامت افراد را رعایت تنوع و تعادل در رژیم غذایی برشمرد. این متخصص تغذیه برحفظ 3 وعده غذایی افطار، شام و سحری برای سلامت بیشتر تأکید نمودند و بیان کردند بهترین مواد غذایی برای افطار: مایعات ، قندهای ساده مثل خرما ، چای کمرنگ ، فرنی یا شیر وسوپ های سبک است و وعده شام بهتر است غذاهای پروتئین دار  مثل گوشت ها  استفاده شود.

 وعده سحری غذاهای حاوی کربوهیدرات پیچیده و غذاهایی با شاخص گلایسمیک پایین تر و غذاهایی پرفیبر مثل میوه ،سبزی ،غلات کامل و حبوبات مثل جوانه گندم عدس لوبیا و نان های سبوس دار از جمله غذاهای مناسب برای وعده سحری هستند .در نهایت وعده سحری همانند یک صبحانه کامل یا نهار سبک می باشد. ایشان تأکید کردند در وعده افطار استفاده از شیرینی ها ، غذاهای سنگین مثل آش رشته و شله و حلیم باعث سوء هاضمه می شود .

این عضو هیات علمی افزودند مصرف غذاهای شور ، سنگین، چرب و مملو از پروتئین مثل حلیم ،کله پاچه ، چای پر رنگ ، قهوه ، کاکائو و غذاهای سیر و پیاز دار ،کباب ، ماهی ،کنسروها و غذاهای خشک و پر ادویه و تند باعث عطش و تشنگی در طول روز می شود.

تاریخ:
1398/02/24
تعداد بازدید:
15
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
 
آدرس پست الکترونیکی شما
   
شماره تلفن
توضیحات
 
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
 
Powered by DorsaPortal